Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

16.02.2009 г.

Неуютният блог по Deutsche Welle днес




Преди няколко седмици писах за инициативата на Deutsche Welle "Блогърите за България и Европа". След Бого и Мария Ненова, дойде и моят ред. Тук публикувам с любезното съгласие на DW (потвърдено от Антоанета Ненкова) записа. На сайта на DW има и текст на леко по-различен вариант на интервюто плюс същия аудио запис, който публикувам тук. Докато се усетя, интервюто е било качено и в "Свежо".

Като се има предвид, че говорих 20 минути, от които по регламент могат да влязат само три, естествено е, че нямаше как да бъде излъчено всичко, което сметнах за важно да кажа. Целият пласт за сегашното състояние в ЮЗУ изобщо го няма (а по темата говорих доста). Ала като помислих, стигнах до извода, че е по-добре, че са "оцелели" принципните, а не конкретните проблеми. Защото, както ставаше дума и в дискусията към предишния ми пост, корупцията в образованието не е нещо, характерно единствено и само за ЮЗУ. Проблемите (и заслугите) са първо принципни, а чак после персонални.

Това за "витанките" обаче е специалният ми поздрав за Димка ;-).

П.п. Благодаря на Мария Ненова, че ми даде акъл как да хоствам аудио файлове и на Антоанета Ненкова (освен другите благодарности към нея), благодарение на която открих Мария.

П.п. 2. Относно текстовия вариант на интервюто, искам да добавя (и мисля, че го и казах, дали в момента на запис или на предварителния разговор, не помня), че продавачите на реферати, курсови и дипломни работи са не само преподаватели и външни хора, а не на последно място и студенти. Преди няколко седмици например открих в един от сайтовете за реферати курсова работа по социология на пола на една от най-добрите ми студентки, която навремето съм оценила с отличен. В сайта пишеше името на момичето и колко съм му писала аз. Не знам дали студентката ми си е продала работата, или са й я откраднали; друг студент ми се беше оплакал преди година-две, че от копирния били откраднали негова курсова работа и после на изпита с нея се явил и друг студент.



Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


8 коментара :

  1. Има проблем със сърчицето. Като цъкна на него и ми отваря някакъв нов прозорец, вместо да регистрира отношението ми към постинга

    ОтговорИзтриване
  2. Знам, този проблем се появява при всеки новопубликуван пост. Причината е, че агрегаторът на сайта за цъкане на сърчица се обновява на един час, ако не и повече. Затова трябва да минат час-два от публикуването на поста до възможността да се цъка.

    Благодаря за проявения интерес към сърчицето ми и отношението Ви към постинга :-).

    ОтговорИзтриване
  3. Светла, ама ти защо не викаш "ура"?
    http://dnevnik.bg/bulgaria/2009/02/19/677675_sledeneto_v_internet_-_samo_pri_tejki_i_kompjuturni/
    "депутатите одобриха следенето в интернет да става само при специални случаи и след съдебно решение. Така беше блокиран поредния опит МВР да получи лесен достъп до информацията за телефонни разговори, електронна поща, интернет страници и други данни от мрежата."
    Айде, обществото сърфисти, блогъри, хакери (в позитивния смисъл), кракери :-))) и пр., статия чака по въпроса!

    ОтговорИзтриване
  4. Ура!

    Красимир, а ти защо не викаш "ура"? Нищо по темата в твоя блог! А и коментарите, гледам, не си си оправил. Забравих да ти предложа и следната опция - отиваш на редактиране на всеки пост и оттам виждаш дали коментарите са затворени, може би могат да се отворят чрез редакция на постовете.

    ОтговорИзтриване
  5. Нали ти казах, че се убих да се мъча, нищо не става! Ама може и пак да опитам.
    Аз за Нета не съм толкова запален като теб. Разглеждам го като пореден комуникационен канал, нищо повече.
    Та затова се обърнах към теб - за внасяне на ентусиазъм, начи. :-)))
    А и в момента се занимавам с друго - с концерта на AC/DC. Стига сме "правили" ние - да погледаме другите какво правят. Важи и за инерцията в блога ми. Ми който много иска да знае, да намери начин да научи, кво! Що трябва да му наливаш директно? Така оставям и възторжеността спрямо Нета за младите като теб. Пардон! По-младите.
    ____
    Уф! Само да не кажеш, че и AC/DC са овехтели като баба Лили ,а?

    ОтговорИзтриване
  6. Абе ти може и да си се мъчил, ама си се мъчил неправилно;-). И не виждам HaloScan да си инсталирал...

    Както и да е. А AC/DC са РОК, не естрада!

    ОтговорИзтриване
  7. Справила си се чудесно,Светле. Благодаря ти. Добра дикция, модерен дискурс. Постижението ти не ме учудва. Не си забравила, че кръстих блога ти Социологическа епидегматика. Хубаво се получи.

    ОтговорИзтриване
  8. Много ти благодаря за добрите думи, Петре. Според мен не е нещо особено, но се радвам, че ти е харесало. И няма защо да ми благодариш :-)!

    ОтговорИзтриване