Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

1.02.2009 г.

Блогъри по Deutsche Welle


Най-сетне намирам време да споделя. Преди няколко дни изненадващо получих имейл от Антоанета Ненкова от българската секция на Deutsche Welle, която до този момент не познавах. Тя пишеше, че търси контакт с мен по повод на нова поредица на радиото - "BG блогърите за България и за Европа", та ако съм проявявала интерес, да съм й се обадила, за да обсъдим детайлите.

Никога съм нямала претенциите да бъда "топ блогър" и бях много учудена как така от
Deutsche Welle са стигнали до мен. Но се обадих, разбира се, и се разбрахме да се видим в сряда.

Тони (Антоанета Ненкова) се оказа изключително сърдечен и предразполагащ човек. Сама си е водещ, звукооператор, монтажист (и се шегува, че е "one man show"), както и останалите журналисти от българската секция на
Deutsche Welle, а май и от други секции на радиото, доколкото разбрах. На въпроса ми как е стигнала до мен, отговори, че от блога на Вени, по-точно от нейния списък с блогове (а не от Google, както предполагах). Направил й впечатление постингът ми за обявата за писане на реферати и курсови работи. Та се разприказвахме за блогове и блогъри, за корупцията в образованието, за ЮЗУ, за Александър Воденичаров (казусът й беше в общи линии известен), за сегашните проблеми в университета, за това, че ЮЗУ не е изолиран случай...

Докато се усетя и седнахме пред микрофона. Не бях говорила по радиото преди. Изобщо не очаквах, че ще давам интервю още на първата среща, мислех, че ще е само предварителен разговор, така че импровизирах. Затова пропуснах да кажа някои много важни неща (които, надявам се, Петър Дошков ще има шанса да компенсира) и наприказвах други, които не съм споменавала в блога си и които дори самата аз не предполагах, че ще споделя по радиото. Но всъщност, когато човек отдавна се е прежалил професионално, няма за какво да го е страх.

Общо говорих може би към 20 минути, от които, доколкото знам, ще оцелеят общо 6 - за две предавания по три минути. Едното предаване ще е за корупцията в образованието, а другото - за блогърите в България. Не очаквах да се проведе разговор и за блогърите, понеже никога не съм била сред най-изявените от тях, но стана спонтанно. Май тръгна от това, че Тони имаше идеята блогърите, които кани, да й препоръчат други блогъри. От по-известните блогъри аз препоръчах dzver. Защо ли? Защото разбира от блогове повече от мен, автор е на topbloglog, граждански активен е и в същото време не е "медийна звезда" като други, също толкова добри, блогъри, а е популярен най-вече в интернет "средите". Ог не-най-топ-блогърите препоръчах два. Единият беше блогът на Ели, заради интересните й анализи, които провокират много "нашенски" всекидневни очевидности. Другият блог беше на Krijs, заради уникалното му постижение да отстоява всекидневието си като гражданска позиция. Не че не харесвам и много други блогове, просто тези първи дойдоха в ума ми. Тук проблемът е, че Ели е в Щатите, а Krijs е анонимен, но, доколкото разбрах, в предаването ще има възможност блогъри да четат блоговете на други блогъри, така че проблемът е решим.

Няколко думи и за самото предаване. Става въпрос за триминутка на блогърите, която ще се излъчва по българското
Deutsche Welle всеки понеделник (към момента на разговора ми с Тони часът не беше уточнен, но ще има и повторения). Идеята е "да се чуе гласът на блогърите" извън виртуалното пространство; те да коментират важни за тях теми и да дават прогнози. Доколкото запомних, преди мен са се включили с анализи Бого и Комитата. Очаква се предаването да стартира утре, а тук може да се ориентирате как да слушате Deutsche Welle в ефир.

С Тони се разбрахме да публикувам email адреса й в блога си (toni[точка]nenkova[at]gmail[точка]com), та ако някой блогър иска тема, за която е писал или иска да пише, да бъде включена в предаването, да й се обади :-).

Доколкото разбрах (пак ще питам), записите от предаванията ще могат да се разпространяват свободно. В тази връзка, можете ли да ми препоръчате някой хубав сайт за (безплатен) хостинг на аудио, което да вграждам тук или на други места, защото в Blogger могат да се качват само видео файлове? Ще съм благодарна на всякакви съвети и идеи.



Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


13 коментара :

  1. "Ще съм благодарна на всякакви съвети и идеи."

    Ето моят съвет. Да се извиниш на "Икономедия" за твърдението или намеците, че "могат да проявяват некомпетентност". Причините:

    (1) Те са единствените, които правят прилични вестници.
    (2) Съобщението ти е напълно некомпетентно, в област, от която нищо не разбираш, базирано на груба грешка - на всичкото отгоре втора по рода си.

    Не че ще стане дупка в морето, ако не се извиниш, но с поведението по случая - като се прибави и смехотворното затваряне на дискусия, които не ти отърва - лично аз просто няма да мога да те вземам насериозно.

    Ами това "топ блогъри", "изявени блогъри"?!? Ти самата явно насериозно се вземаш като "блогърка". Но да не бяха няколкото повърхностни съобщения и особено тези с двете груби грешки ....

    Някои ти бяха казали, че е по-добре да представиш дисертация - между тях и аз ...

    ОтговорИзтриване
  2. Брей, мислех те за добродушен човек, а ти я какъв си бил отмъстителен :-).

    На "Икономедия" няма да се извиня, защото в конкретния случай съм права.

    Моят съвет: обръщай повече внимание на своите блогове. Имаш два блога, в които си писал общо 17 пъти. Единият не е обновяван от октомври, другият, от ноември. Аз в моя дотук съм писала 119 пъти и смятам да продължа да засягам и маловажни теми, ако ме кефят. Вместо да държиш сметка на другите какво да пишат и какво да не пишат в блоговете си, направи своите такива, че хората да искат да ги четат. Вместо да пействаш едни и същи коментари на сто различни места, разработи си своята територия и сам определяй правилата в нея.

    Още един съвет - не си прави труда непрекъснато да коментираш в блоговете на хора, които не възприемаш сериозно, и се насочи към по-сериозни неща. В противен случай тези хора, дори и да имат най-приятелски чувства към теб, току виж въвели модерация, защото не искат блоговете им да се превръщат в поле за доказване на личното его на Красимир Кабакчиев.

    И последен съвет. Няма да ти навреди, ако се опитваш да имаш сетива за това, какво им е на другите.

    Ще ти бъда благодарна, ако насочиш усилията към по-сериозни блогове. Пък в тях, ако искаш, пиши и по мой адрес, няма да се обидя :-).

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря на Стефан Дечев за коментара му в блога на Дошков, който си позволявам да пусна тук:

    "По повод писаното в блога на Светла Енчева
    http://svetlaen.blogspot.com/
    държа да потвърдя, че още в началото на юли 2008 г., слЕд мое писмо до Маринела Липчева от радио "Дойче веле" в Германия, радиостанцията се заинтересува сериозно от скандала "Воденичаров" в ЮЗУ. От Германия случаят беше прехвърлен към софийската редакция и там с него трябваше да се занимава именно популярната в миналото и от програма "Хоризонт" журналистка Антоанета Ненкова. Тя се свърза специално с мен.
    От "Дойче веле" бяха категорични, че случаят "Воденичаров" не е "дребен местен проблем" и "провинциален скандал".
    Междувременно зная, че е имало по това време и обаждания от "Дойче веле" до МОН и Даниел Вълчев по скандала трети мандат на Воденичаров в ЮЗУ.
    Да припомним и за протокола, че някак изненадващо към 7-8 юли се каза, че то не на есен, а още на 17 юли щяло било да има Общо събрание на ПИФ и Воденичаров щял бил да си ходи щото септемрви го чакали да чете лекции в Париж и Ню Йорк (нито тогава, нито по-късно в уеб пространството се появиха каквито и да било следи за тези безценни лекции).
    Ако и Антоанета Ненкова тогава е досадила малко повече на МОН и помогнала за ранното сбогуване с Воденичаров, използвам случая да й благодаря!
    СТЕФАН ДЕЧЕВ"


    Благодаря ти, Стефчо, благодаря и на Дойче Веле, че продължават да се интересуват от случая.

    ОтговорИзтриване
  4. (Абстрахирайки се от коментарите до момента:)
    Божичко, не съм очаквал такова нещо! Много се радвам, с удоволствие бих говорил с нея, не виждам защо анонимността да е проблем. (Между другото, мислех в немския блог да си напиша името, но в крайна сметка се отказах. Но все пак: какво е едно име?)
    Наистина много ти благодаря! Скромната ми страна би казала, че има много други по-стойностни блогъри, но другата ми (по-голяма :D) страна - знае, че се случва съвършено рядко да харесам нещо, написано от някой друг, повече от собствените си писания.
    ;)
    (sun)(hug)(blush)

    ОтговорИзтриване
  5. Скромността краси човека ;-)... и... пожелавам ти успех на изпитите по немски! Ако искаш, пиши на водещата, тя сама предложи да постна имейл адреса й.

    ОтговорИзтриване
  6. Светла, благодаря за мнението :)
    Не знам какво се очаква от мен да направя - и връзка чрез телефон е възможна, а и всъщност къде се намира точно секцията на Доиче Веле? Ако Тони иска да се свърже с мен, ще се радвам да разбера повече за проекта. Поздрав :)

    По повод на въпроса дали си изявена блогърка. Аз не познавам толкова добре българското блогпространство, за да правя сравнение, но мисля, че от всички блогъри твоят блог е имал най-голямо практическо обществено влияние, заради разпространението на информацията за корупцията в ЮЗУ.

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ти, Ели,

    Преди малко като се събудих и видях, че Тони ми е пратила писмо с прикачено първото предаване с Бого на mp3, триминутката му е на тема - "Социограмите - новите досиета". Пише също, че Петър Дошков и Krijs вече са се свързали с нея, така че предполагам, че ще се радва и ти направо да й пишеш, ако проявяваш интерес. Иначе българското Дойче Веле е в центъра, до Министерски съвет, на улица "Триадица" 6. Но и връзка по телефон е възможна, предполагам. Най-добре се разберете двете.

    ОтговорИзтриване
  8. Ако можеш да качваш само видео, но не и аудио, можеш да превърнеш аудиото във видео и да го качиш в youtube и оттам да го вградиш в блога.

    Ако работиш на Windows, можеш да използваш Windows Movie Maker. Така направихме с аудио-книгата на Обама - можеш да видиш в моя блог от 25 януари. За по-красиво сме оставили една снимка на Обама вместо видео :P

    Ама сигурна ли си, че не може да се вгражда аудио?!? За съжаление не съм запозната с блогспот :)

    ОтговорИзтриване
  9. Много ти благодаря за съветите, Лид, но:

    1. Работя (предимно) под линукс. Не че няма и такива линукски програми, но
    2. Защо да правя видео, като искам да качвам аудио.
    3. Blogger няма опция да се качва аудио. Може да се вгражда, ако е качено на друго място.

    Тази сутрин си направих акаунт в box.net. Безплатният абонамент позволява качване на до 1 ГБ файлове, вкл. и аудио, с максимален обем на файла 25 МБ. Това в общи линии ме устройва. Тъпото е, че не дава преки линкове към качените файлове,така че не могат да се "вградят", а само да се сложи линк, който отваря страница в box.net, където е файлът. Но и това си има решение - файлове не могат да се вграждат, но пък се дава код за вграждане на папки. А като вградиш папката, файловете в нея могат да се просвирват директно от блога ;-).

    Тъй че проблемът ми е решен в поносима степен :-).

    ОтговорИзтриване
  10. Здравей, Светла!
    Както винаги аз лично чета с удоволствие при теб, и то защото, главно, имам какво да науча.
    И нещо извън темата на конкретния ти постинг, за което се извинявам.
    Криво ми става, и то не само в твоя блог, когато разговорът в коментарите(без значение повдигнатата тема в конкретния постинг)задълбае в "празен ход". Т.е. когато двама от коментиращите, обикновено е така, НЕ уцелват момента кога да спрат и толкова се "заиграват" в даден спор, че... идва накрая томахавката. Като цяло резултатът е деструктивен и аз лично се огорчавам от такива работи. И неведнъж се питам защо в един спор винаги трябва да надделее едно или друго мнение?! Понякога това не е нужно - достатъчно е било, че е имало обмяна на мнения.
    Още веднъж се извинявам за написаното НЕ по темата, поздрави!

    Таня Соломонова

    (Възникна проблем с публикуването на коментара на Таня, затова го препубликувам. Светла.)

    ОтговорИзтриване
  11. Ми какво да ти кажа, Таня, аз лично нямам против другите да имат различно мнение, но когато се опитват на всяка цена да ме убедят в своето, може да се ядосам "и да заиграе томахавката" ;-). Може би и аз трябва да се опитам да се държа по-тактично...

    ОтговорИзтриване
  12. Здравей, Светла! Много се радвам, че от DW са те поканили. Личното ми мнение е, че твоят блог е един от най-сериозните и с много трудна, но пък висока цел. Възхищавам се искрено на делото ти и ти пожелавам да си все така силна - ти си истинско вдъхновение за всички нас.

    Ето и един сайт, който предлага бързо и лесно решение за качване на аудио файлове: http://www.gcast.com/
    Другият вариант е да качиш мп3 файла на някой сървър за безплатен хостинг (напр. www.fileden.com) и да си направиш код за плейър (напр. http://flash-mp3-player.net/). Аз предпочетох gcast.com , защото смятам в бъдеще да качвам и други аудио файлове:))

    ОтговорИзтриване
  13. Ама това се казва телепатия! Мария, тъкмо в момента, в който ти пишех писмо във Facebook (защото не ми хрумна да погледна имаш ли имейл на блогърския профил)... та в същия момент получавам коментара ти!

    Благодаря за информацията, ще си направя акаунт да видя как е. Благодаря ти и за хубавите думи за блога ми.

    ОтговорИзтриване