Видео на BGNES от нападението на "Атака" срещу мюсюлманите пред джамията в София
От доста време насам не виждам "Атака" на Орлов мост (предистория: 1, 2). Не знам дали им омръзна, или са били посъветвани да се разкарат. Предполагам, първото. И все пак се чувствах морален победител... до днес, когато разбрах, че обичайните вече петъчни нападения над джамията в София "Атака" също са координирани със Столична община.
Ресорният зам.-кмет Иван Сотиров (от СДС, държа да отбележа) и Иво Пенев от Столичния инспекторат хич да не ми излизат с мантрата за свободата на словото. (Фандъкова не я и питам - тя, както стана ясно, е много бърза в измиването на ръцете.)
Пред 21 век ръководството на една европейска столица дава карт бланш на политическа партия да възпрепятства група от хора да изповядват своята религия. Това е престъпление. Трябваше ли да се стигне до побой, за да кажем, че "Атака" трябва да бъде поставена извън закона и че Столична община е съучастник в престъпление?
Неудобно ми е, че съм от София, честно.
п.п. UPDATE. От днес в 18 часа до утре в 21 часа има инициатива да оставим цвете при джамията. За извинение. Аз ще отида.
От доста време насам не виждам "Атака" на Орлов мост (предистория: 1, 2). Не знам дали им омръзна, или са били посъветвани да се разкарат. Предполагам, първото. И все пак се чувствах морален победител... до днес, когато разбрах, че обичайните вече петъчни нападения над джамията в София "Атака" също са координирани със Столична община.
Ресорният зам.-кмет Иван Сотиров (от СДС, държа да отбележа) и Иво Пенев от Столичния инспекторат хич да не ми излизат с мантрата за свободата на словото. (Фандъкова не я и питам - тя, както стана ясно, е много бърза в измиването на ръцете.)
Пред 21 век ръководството на една европейска столица дава карт бланш на политическа партия да възпрепятства група от хора да изповядват своята религия. Това е престъпление. Трябваше ли да се стигне до побой, за да кажем, че "Атака" трябва да бъде поставена извън закона и че Столична община е съучастник в престъпление?
Неудобно ми е, че съм от София, честно.
п.п. UPDATE. От днес в 18 часа до утре в 21 часа има инициатива да оставим цвете при джамията. За извинение. Аз ще отида.
Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог
А доскоро се гордеехме, че българи са лягали на релсите, за да спрат депортирането на евреи към концентрационните лагери...
ОтговорИзтриванеЛично аз не съм спасила от депортиране нито един евреин, за да се гордея с това. Но правя, каквото мога, за да се минимизират съвременните наци изцепки.
ОтговорИзтриванеНе е лошо човек да има поводи за гордост в историята си, които да го карат да се чувства като част от дадена общност. Защото общият спомен за миналото заедно с общият проект за бъдещето са двата основни довода за създаването на нация.
ОтговорИзтриванеХората често бъркат народ и нация. И докато в парламента виреят ченгета и фашисти, ще има народ, но не и нация.
Притеснява ме, че по нашите ширини "историческата гордост" иде да замести липсата на личен принос и отговорност, та затова гледам да я спестявам, когато е възможно. Щото няма нищо по-лесно да си чоплиш носа или да млатиш наляво-надясно, изпълнен с гордост какво са правили тези преди теб.
ОтговорИзтриванеНапълно съм съгласен с теб. Но проблемът не е в историята, ами в липсата на истинска и обективна историческа наука.
ОтговорИзтриванеСпомням се, че видях в книжарницата зад СУ преди няколко години да продават всякакви идиотщини за произхода на българския род и т.н. (редом с Майн кампф и прочие антисемитски писания)... Предполагам, че положението не се е променило особено оттогава, така че думите ми важат и за днес - ние нямаме ясен поглед над историята си, нямаме истинско минало и затова всеки сульо-пульо се смята за специалист по българска история и си позволява да пише трактати за българщината от времето на Големия взрив до наши дни.
Като социолог, дълбоко не вярвам в научната обективност, особено в обективността на историята като наука. Зад всяка научна интерпретация на исторически факти, дори зад всяка хронология, стоят определени ценности. Не толкова от "обективна история" имаме нужда, мисля, а да си дадем сметка, че ние правим историята и че от никъде не следва, че трябва да споделяме ценности от 19-ти век.
ОтговорИзтриване