Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

3.04.2009 г.

Dolce far niente


Днес имаме катедрено заседание. Аз обаче не съм в Благоевград, а съм си вкъщи. За първи път, откакто работя в ЮЗУ (пък и изобщо), си позволявам да пропусна заседание "без уважителни причини". Пратих на колегите си отворено писмо, в което им обясних защо не ми се ходи.

Смятам да използвам този прекрасен пролетен ден по предназначение и да си изкарам супер.

П.п. Това на снимката съм аз, събираща слънце на пейка в Южния парк.



Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


16 коментара :

  1. Като твой колега се срамувам от това, което става. И се надявам, че решението ти няма да е повод за нови нападки и тормоз. Но надеждата ми е слаба...

    ОтговорИзтриване
  2. Линче, благодаря ти за подкрепата, особено имайки предвид, че не я даваш анонимно. Няма защо да се срамуваш - човек следва да се срамува само за нещата, които сам е направил. Що се отнася до нападките и тормоза - за година и нещо съм придобила доста голям имунитет. Не че няма с какво още да ме изненадат, но съм го приела като част от играта.

    ОтговорИзтриване
  3. И аз не пропускам педагогически съвет в училището, но ми се случва да стана по средата и да си вдигна чуковете - когато нещата опрат до преливане от пусто в празно и присъствието ми просто се превръща в губене на време.

    ОтговорИзтриване
  4. Не мога да не изразя благодарност на Ръководителя на упоменатата катедра, както и на кряскящите, клеветящите и заплашващите (според писмото) членове на Катедрения съвет - като на истински българин, не може да не ми стане благо на душата, че има хора, при които положението е по-зле, отколкото при мен.
    Освен това - вижте, от какво, по ангелите, се оплаква авторката на писмото? - трябвало било да води упражнения по дисциплина, от която си нямала никакво понятие!?! - Ами че - доцентът, който преди седем години пое моята дисциплина си нямаше никакво понятие от нея (той е най-добрият в България - но в една съвсем друга, конкретна област, която се преподава в съвсем друга дисциплина, в съвсем друга катедра) и не го криеше, а напротив - внимателно четеше учебници, разглеждаше картинки, консултираше се с мен (че с кого друтико - нали точно аз съм специалистът в тази област и той ми обещаваше, че ни предстои плодотворна съвместна работа). Когато на първата му лекция му прилоша от вълнение, кой му донесе чаша вода - ами аз, естествено. Кой си мълчеше, когато в началото задаваше понякога безсмислени въпроси - ами аз, естествено - нали не трябва да го излагам пред студентите, пък и нали ни предстои плодотворна съвместна работа... Ела сега да го видиш - по-голям специалист от него в тази наука няма! Така че - не се отчайвай - днес може бъкел да си нямаш от тази наука - след седем години - ще потупваш по рамото преподавалите я преди теб, така както той днес се отнася с пренебрежение към мен.
    Или пък - оплаква се авторката, че трябвало да върне ключа от стария кабинет!? Ами - тя да бъде благодарна, че изобщо има кабинет! Мястото на неблагодарниците е под стълбището!
    Честно казано, мисля че човек, който не е наясно със ситуацията в сектора, едва ли би разбрал писмото - просто наистина звучи невероятно, че, не в някоя овцеферма високо в планината, ами във висше училище, и не някакви мустакати четници на ВМРО, ами хора с буквички преди и след името, ще тръгнат с такива гадни прийомчета да тормозят нежеланите.
    Честно казано, аз не бих дръзнал (поне засега) да си позволя отсъствие от Катедрен съвет (респ. - и от ОС на факултета и на университета). Това, което съм си позволявал (а и ще прилагам това и в бъдеще) е да отказвам участие в гласуванията - никъде не пише, че гласуването е задължително, а за мен този отказ е акт на разграничаване от мръсотията. Разбира се, няма никакви практически последствия, но ми дава шанс да се самозалъгвам, че успявам да се съхраня.
    Впрочем, свикването на Катедрени съвети при бившия ни ръккатдр беше много смешна процедура - понеже той си работеше в НБУ и нашите работи не го интересуваха особено, и обикновено ставаше така, че, примерно, към 10:30 му хрумне, че в 13:00 ще имаме Катедрен съвет - и почва едно зверско звънене по телефони, белким се съберем повече хора. Е, това беше преди онзи велик период (продължил повече от година), когато нямахме редовно проведен нито един Катедрен съвет. Ама на кого му пука, де - виж, ако на някой асистент му знае много устата - що пък наистина да го уведомяваме за графика на часовете на задочниците? Въпрос на приоритети. За един на преден план може да са учебния процес и научната дейност, за друг - клюките и интригите.
    Иначе, денят е подходящ за разходка. Паркът - също, а за страната и момента - да не говорим. Ей така ще ни мине целият живот в разходки. То това е май доста разпространена сцена в старите съветски мультики - разхождат се, примерно, Котаракът Леопольд, или зайчето от "Ну погоди" и точно тогава им погаждат номер. Ама тези нашите лоши ми приличат повече на лошите от хамериканските анимации - едни такива зъбати, космати, криви, разногледи (визирам, разбира се, дребните им душички, не физическия им облик) - съветските им аналози са далеч по-симпатични.

    ОтговорИзтриване
  5. Павел и Андрей, благодаря за коментарите.

    Павел, то и на мен ми е идвало да си тръгна по средата на някое заседание, ама струва ли си човек да бие път 100 км. в едната посока и още толкова в другата, за да напусне заседанието по средата?

    Андрей, може би не е случайно, че дотук коментаторите са все преподаватели - на останелите може би написаното от мен им звучи, както на мен ми изглеждаше "Опасен чар", преди да стана част от "академичната сфера" и да разбера, че филмът не е комедия. Що се отнася до ключа - аз изобщо не се оплаквам, че е трябвало да го върна. Но не мисля, че е редно да ме изкарват крадец, задето съм го задържала, при условие, че е нямало никакъв нишан, че се иска от мене да го върна. Иначе си прав, той Дошков 10 години няма кабинет и кисне в кафето... а сега и кафето не работи.

    Големи са чудесата на академизма :-).

    ОтговорИзтриване
  6. Светла, вече написах кратък коментар за случая при Дошков, след това видях съобщението ти тук.

    Аз много отдавна съм изказал позицията си. Ако съм на твоето място, щях отдавна да заведа дело срещу съответните лица и инстанции. И сега не е късно. Това е моята позиция. Тя не следва автоматично - или задължително, или по необходимост - да е твоя позиция. Но би могла да я вземеш предвид при обсъждане на по-нататъшното си поведение и отношение по случая.

    Вярно, има различия между половете, като на мъжете е по-присъщо да се борят. И все пак човекът е човек, независимо дали е жена или мъж, нали така.

    _____
    Наскоро, в съответствие с изискванията на законодателството на Европейската общност, влезе в сила Закон за дискриминацията. И съдилищата имат нужда от разработване на концепция по неговото прилагане, на базата на съответни казуси.

    ОтговорИзтриване
  7. 481. анонимен - Подкрепям позицията на Светла Енчева!!!
    15:05 Копие от писмото й трябва незабавно да бъде изпратено до министъра на образованието г-н Даниел Вълчев. То трябва да бъде съпроводено и с копие от неговото писмо до мен от юни м.г. В него с други думи се казваше на практика следното: "Не може ли нещо да се направи по въпроса и да не се прилага закона спрямо Воденичаров и съучастниците в неговите престъпления (сред тях и лицето Илия Гюдженов), за да може така конфликтът да се реши в "дух на толерантност".
    Аз също не ходя на след 19.02 2008 г. на т. нар. катедрени заседания (незаконни сборища) на нелегитимната катедра "Българска история" (с фалшифициран протокол на Кристина Попова преименувана на "Българска история и архивистика"). Няма да го правя и в бъдеще!!!
    Спокойно Светла, скоро ще са на ход централните медии. Това са метастази на престъпната епоха на Воденичаров.
    Те няма да успеят!!!
    СТЕФАН ДЕЧЕВ

    ОтговорИзтриване
  8. Красимир и Стефан, извинявам се, че чак сега ви пускам коментарите, но сега се прибрах.

    Красимир, аз също съм изразила позицията си отдавна. Не ми се иска да прекарам живота си във водене на съдебни дела. На някои хора това им харесва, на мен - не. Пък докато дочакам разработването на концепцията за прилагане на закона срещу дискриминацията, ще се пенсионирам. Точка.

    Стефчо, не виждам абсолютно никакъв смисъл да се занимавам с министъра. Ако искаше да направи нещо, щеше да го е направил отдавна и ситуацията, в която сме подложени, нямаше да я има, София нямаше да е уволнена и пр.

    И към двамата: преди да се стигне до съд и министър, има и други равнища. Например, факултетен съвет.

    ОтговорИзтриване
  9. Коя е тази София, която е уволнена?
    Вие в града с "прекрасно име" сигурно си знаете, но тук участваме и хора от другаде, нали така.
    И би трябвало да знаем за какво става дума.
    Светла, като препатил и разбиращ много от тези работи, ти казвам, че не само няма да ги трогнеш и да им въздействаш! Напротив, те ще станат още повече, и повече, и повече, и повече нагли! Помни ми думата!
    Уверявам те, те разбират само от едно-единствено нещо. И това нещо е: юмруци и ритници, жестоки, в зурлите!
    Метафорични, естествено. Не физически!
    Това, от което най-много боли.
    Отдавна съм казал това на Дошков - и той е съгласен с мен. Може да го попиташ все пак, ако случайно има нюанси.
    Разбира се, всеки си знае какво да прави. Аз само си казвам мнението и давам препоръки. Изборът е на другия.

    ОтговорИзтриване
  10. Светла,
    Все пак не бива да пропускаш за външни хора някои неща. Като например - Факултетният съвет на ПИФ е избран на 17.07. 2008 г. Той се състои от хора, които до последния човек са подбрани лично от Воденичаров. Там не са влезли някои верни за да могат да влезат други, които са още по-верни.
    СТЕФАН ДЕЧЕВ

    ОтговорИзтриване
  11. Равномесието във вселената все пак ще бъде възстановено. Повярвай ми, да десет години ЮЗУ ще бъде закрит, тъй като само две държави - Русия и Саудитска Арабия са склонни и достатъчно богати да финансират подобни образувания.
    Вероятно тогава Бритиш Еъруейз най-накрая ще стори което трябва и ще извъзва безплатно младите български учени до Оксфорд.

    ОтговорИзтриване
  12. Красимир, както сам казваш, аз решавам. А метафорични "ритници" и "зурли" в моя блог не ми се нравят. За София Дерменджиева - ти май си повече писател, а не читател, та си пропуснал информациите в блога на Дошков (които бяха по време, когато не беше в командировка).

    Стефчо, доживях време ФС на ПИФ да ми се струва едно почти демократично място, в сравнение с катедрата :-))).

    Иванчев, а защо мислиш, че Русия няма да финансира българското "висшо" с пари от ядрена енергия (може и от газ)?

    ОтговорИзтриване
  13. Светла, едно уточнение извън темата, във връзка с твои употребени думи (Събота, 2009, Април 4 07:52:00 EEST). Не съм бил в командировка! Бях на екскурзия! Частно посещение в Дъблин, с отбиване до Лондон. И разходите за това са платени с лични средства! Ще припомня, че преди време ти ме изпрати на остров Тасос преди още аз да бях отишъл там. И остров Тасос също така беше частно посещение! Много моля в сайта ти да не излиза такава информация, която не следва да се дава, тъй като е от личен характер! И особено да не се дава такава информация, която е напълно невярна!
    Иначе благодаря за забележката за уволнената дама. Знам за случая от Дошков, но не знаех името на пострадалата.
    И сега нещо по-приятно. В блога на Петър те помолих снощи да си кажеш мнението - като фотограф, за едни снимки от Лондон. Благодаря предварително.

    ОтговорИзтриване
  14. ОК, не е било командировка. А блогът на Дошков не мисля, че е подходящо място за обсъждане на снимките ти. Може би в твоя блог.

    ОтговорИзтриване
  15. Светла, измина време, а ти не пишеш нищо за резултата от твоята декларация (отворено писмо) и твоя протест.
    Можем всички тук много лесно да се досетим, че просто няма никакъв резултат, но все пак не би било лошо да ни информираш.

    ОтговорИзтриване
  16. Ами реакция, поне такава, за каквато да знам, няма, а и на заседанието не са ми обсъждали писмото, понеже не било официално, а по електронна поща.

    ОтговорИзтриване