Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

27.04.2009 г.

За Витгенщайн и езиковите игри

(Снимка: автор - аз, версия - Сам Лакджа)

Вчера Лудвиг Витгенщайн навърши 120 години. В същия ден излезе четвъртият брой на списание NotaBene, посветен, разбира се, на Витгенщайн :-).

По повод на Витгенщайн и езиковите игри ме "сърби" да ви разкажа една история, на която бях свидетел преди две години и която послужи за основа на недовършения роман "Fast-food story", който писахме с един приятел. Та историята (хубав пример и на тема "етнометодология", между другото) е следната:

Дюнержийница. Влиза човек, застава кротко на тезгяха и пита:

- Имате ли чук?

Момчето, което продава дюнерите, отговаря:

- Да, имаме чук.

Посетителят:

- А, чудесно! Аз работя отсреща в магазина за бельо и все ме питат - имаме ли чук.

Дюнерджията дава на посетителя чук. След известно време посетителят се връща и носи на дюнерджията бира.


Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


1 коментар :