Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

4.02.2009 г.

Персонализиране на favicon-а в Blogger


Вчера ми беше ден на ровичкане в шаблона на блога с успешен край. Преди няколко дни прочетох обяснение как човек може да си смени favicon-чето в Blogger. Идеята да внеса още графична индивидуалност в блога си (за което, като се замисля, ме вдъхнови Мишел, без да знае) ме изкуши. Реших се да опитам да приложа съвета.

Първо трябваше да подбера снимка, която да изглежда добре като favicon - да е характерна, да не съдържа твърде дребни детайли и обезателно да има нещо зелено в нея. След известно търсене се спрях на тази. Повъртях я насам-натам, докато стигна до оптималното (за мен) разположение на елементите. Кропнах в квадратна форма и отидох на този сайт. Скоро имах генерирано favicon-че, което автоматично беше придобило името favicon.ico. Качих го в Google Pages (може да се качи и на друго място, аз там ъплоудвам по навик).

След това копирах въпросния код на правилното място в шаблона на блога си (след <head>), като, разбира се, не пропуснах да сменя "example" с адреса на моето фавиконче:

<link rel="icon" href="http://example.com/favicon.ico" />
<link rel="shortcut icon" href="http://example.com/favicon.ico"/>

Хубаво, ама не стана нищо. Единственият ефект беше, че понякога вместо оранжевото "B" на Blogger се появяваше още по-скучния фавикон на Google Pages и после пак се връщаше оранжевото "B". Трих cookies, рестартирах браузъра - никакъв ефект.

На другия ден пуснах в Google търсене по ключови думи favicon, Blogger, change. Попаднах на ето този блог, в който е даден друг съвет. И тъй, пак влязох в шаблона на блога, изтрих първоначалните опити, намерих
<title> <data:blog.pagetitle/></title> и непосредствено под него пейстнах

<link href="http://socioswu.googlepages.com/favicon.ico" rel='shortcut icon' type='image/x-icon'>

И ПАК не стана! Този път обаче имаше прогрес - оранжевото "В" окончателно изчезна, а на негово място се настани фавикончето на Google Pages. Тогава в главата ми се роди една хипотеза - да не би пък името на фавикончето да е виновно? Смених го на favicon_svetlaen.ico, отново го качих в Google Pages и поправих кода:

<link href="http://socioswu.googlepages.com/favicon_svetlaen.ico" rel='shortcut icon' type='image/x-icon'>

Този път СТАНА! Жалко само, че фавикончето ми не излиза в списъците с "любими блогове" на други блогове (имам предвид тези списъци, в които се виждат фавиконите). Може би и за това има някакъв трик, не знам. Но на този етап съм доволна от резултата :-).




Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


5 коментара :

  1. Това е супер полезно и яко! Благодаря за информацията, ще се възползвам и аз скоро време.

    ОтговорИзтриване
  2. Радвам се, Крис, аз го написах с надеждата да се окаже полезно на някого. Благодарение на собствените си опити стигнах до извода кое и как работи и къде възникват проблеми, затова и реших да споделя :-).

    ОтговорИзтриване
  3. В един от три блога ми проработи това, в останалите два - тц и не мога да разбера какъв е проблемът...

    ОтговорИзтриване
  4. Съжалявам, че пиша като Аноним, но току що си излязох от профила (Студент) и намерих отговора на въпроса. Понеже този пост много ми помогна искам да дам своя принос. Ако не стане с третия даден пример, преместете линията, която указва фавиконката точно след тага < /head>, при мен стана!

    ОтговорИзтриване
  5. Студент, много благодаря за уточнението! Всякакви съвети са полезни :-)!

    ОтговорИзтриване