Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

18.11.2011 г.

Първата врата

Правило ли ви е впечатление, че със застудяването на времето някои шофьори (на тролей и автобус - с трамвай май не ми се е случвало) гледат да си спестят отварянето на първата врата на превозното средство? Редовно ми се случва да попадам в тролеи и автобуси, чиито шофьори просто не я отварят - нито за слизане, нито за качване. Дори да има хора, застанали на вратата с очевидното намерение да минат през нея, тя може пак да не се отвори. По-често не се отваря за качващите се, но понякога и за слизащите. Случва се да се отвори чак след като са отворени и другите врати, а "нахалният" слизащ продължава да кибичи пред нея. Но няма гаранция, че и в този случай ще се отвори. Онзи ден дори ми се случи да пътувам в тролей, чийто шофьор за по-сигурно не отваряше първите две врати, та пътниците се качвахме и слизахме само от задната част на тролея.

Този феномен се случва предимно когато превозното средство не е претъпкано и има възможност за придвижване на пътниците из него.

Предполагам, че основанието на шофьорите да не отварят първата врата е да не им стане студено. Но повечето от тях са в достатъчно изолирани кабини. Не знам, на мен цялата работа ми прилича на собственическо чувство и демонстрация на власт. Един вид - "в моето превозно средство аз командвам и имам нужда от защитена територия". Още повече, че това ми се е случвало, макар и рядко, и при хубаво време.

Вие имате ли подобен опит с първата врата и, ако да, как го интерпретирате?


Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


9 коментара :

  1. Доколкото знам им става течение. В нещо като кабинки бяха изолирани само старите автобуси Икарус и сегашните тролеи от същият производител. Както и трамваите. Останалите автобуси не са така. Нормално е шофьорите да искат да им е постоянна температурата, все пак не се движат, седнали са, и по-лесно им се изстудяват ръцете и краката. Само предполагам де. Някак си трябва да им правят затворени пространствата, за да не им става толкова студено.

    ОтговорИзтриване
  2. Ама в тези превозни средства, в които на мен ми се случва да пътувам,
    все има доста затворени кабини за шофьорите. Но въпреки това номерът с
    първата врата ми се случи и днес, след като пуснах този пост :-), с
    автобус 84, където пък има съвсем затворена кабина. Ако проблемът беше
    течението, щях да разбера и оправдая.

    ОтговорИзтриване
  3. Аз се опитвам да проявявам разбиране в такива случаи - колкото и минимално да е течението, когато си в тази кабинка примерно 8 часа, сигурно не е лесно.

    ОтговорИзтриване
  4. Може и така да е, въпреки че някои от кабините са доста добре изолирани...

    ОтговорИзтриване
  5. Мъчно ми е , че се налага да се съглася с теб. Иска ми се да не е така, но боя се, че си права :(((

    ОтговорИзтриване
  6. През лятото на  далечната 1983 г. имаше голяма нужда от шофьори в градския транспорт в Габрово, а може би и в цялата страна, тъй като от ДАП-овете командироваха много автобуси за обслужване на морските курорти. В такива моменти дори мобилизирваха по военна линия шофьори за 40 дни. Именно тогава реших да работя половината ваканция (1 месец) като шофьор на автобус и другата да отделя на семейството. Исках да бъда образцов шофьор, да не допускам грубости като обикновените шофьори, които не рядко си служат с нецензурирани думички и понякога се държат доста грубо. Честно казано - не успях. Когато карах по-внимателно и плавно спирах и потеглях, някои ми благодаряха за "мазното возене", други ме укоряваха, че "карам като пенсионер". Когато спрях веднъж не точно на спирката, защото пред мен имаше други автобуси също спрели, започнаха да ми чукат на вратите, за да отворя, е - отворих и слязоха, но в същото време един инвалид с патерици трябваше да коцука до автобуса, за да се качи. Тогава чух реплика: "Как не го е срам, да разкарва сакатия човек?!.." Реших повече компромиси с правилата да не правя, но веднъж доближавайки се бавно до подобна спирка, една дама настойчиво удряше по вратата, за да отворя. Когато и отворих на самата спирка, бях затрупан с ругатни. Е, не можах да издържа и трябваше да се защитавам малко не толкова етично. Имах и много още интересни преживявания, които няма смисъл да споделям, но разбрах, че на българина не може да се угоди. В твоя случай, обаче, имаш право. Задължение е на шофьорите да отварят всички врати, те затова са направени. На който не му харесва, да си потърси друга работа.
    Прости ми за дългичкия коментар!

    ОтговорИзтриване
  7. Много благодаря за интересния коментар, беше приятна изненада да прочета разсъжденията на някой, който е бил шофьор на автобус. Да, на нас, пътниците, не може да се угоди, но сега ми хрумва, че това с първата врата може да е не само демонстрация на власт (когато липсва факторът "течение", а и защитна реакция. Впрочем, двете неща са свързани...

    ОтговорИзтриване
  8. В този ред на мисли, ако шофьор закове спирачка, за да избегне сблъсък с нещо, което внезапно се случи пред него (внезапно изскочила кола или човек), пътниците, дори да залитнат възможно най-леко, ще започнат да го ругаят, че ги кара като картофи.
    Един такъв шофьор си беше закачил на кабинката надпис "Виновен съм за всичко!"

    ОтговорИзтриване