Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

5.08.2015 г.

Решение на проблема след ъпгрейда до Windows 10

В неделя блогнах за странен проблем с черен екран, който ми се случи след ъпгрейд на лаптоп HP 250 G3 K3X79ES от Windows 8.1. към Windows 10. После изпратих линк към поста си на екипа на PCStore, защото този модел няколко месеца оглавяваше класацията им за най-продаван лаптоп, така че предположих, че много скоро те ще се сблъскат със същия проблем.

Още понеделник сутринта получих отговор от Росен Русев. С него вече сме на "ти", след като няколко пъти сме приказвали в чата на PCStore във връзка с мои въпроси за един или друг продукт и след като два пъти участвах в купуването на този модел лаптоп - веднъж за приятел и веднъж за себе си. И двата пъти Росен поръча от склада и продаде лаптопите, а втория път дори настрои компютъра по собствена инициатива.

Та какво ми написа Росен:


Здрасти, Светла!

Благодаря ти за обратната връзка и труда, който си положила, за да опишеш всичко в блога си!

Един съвет и от мен във връзка с казуса, тъй като и аз се сблъсках с идентично затруднение при инсталацията на друга 250-ка към 10-ката. Оказа се видео драйвера на Intel, който прави мизериите (поне при мен), така че опитай следното - деинсталирай от Device Manager-a драйвера на Intel за видеото, след което не инсталирай нов, а пусни ъпдейта на Windows-a и той да си свали драйвера - при мен поне така се оправи. Проблема е че се бърника в осветеността на екрана - т.е. като ти даде черен екран, натисни F2 мисля, това което увеличава яркостта и виж дали ще изгрее.

Виждам, че си се върнала към 8-цата, но ако правиш надграждане към 10-ка, което препоръчвам - опитай това - би следвало да реши проблема (при мен след тази манипулация не го е правило повече).

Ще се радвам да споделиш обратна връзка, ако решиш да се опиташ отново, дали всичко е ОК и ако има нещо, което те затруднява или имаш нужда от съвет - имаш ми координатите - насреща съм :)

Поздрави,
инж. Росен Русев
търговски отдел
PCStore.bg

Намерила съм на кого да пращам съвети :-). И, да, "гениално" от моя страна е да вадя кабели и батерии, вместо да натисна функционален клавиш, на който има нарисувано слънчице... Защото, като натисна F2, екранът наистина се оправя, макар и до следващото включване на компютъра.

След като зададох на Росен няколко уточняващи въпроса какви са конкретните стъпки на процедурата, получих повече от конкретни инструкции:


Здрасти отново, Светла!

Обяснявам веднага:
- да, нищо не махаш на този етап и надграждаш до 10-ка
- ако проблема го има - т.е. директно получиш черен екран опитай с бутоните за изсветляване/затъмняване на екрана (мисля бяха F2/F3) да промениш осветеността - би трябвало да сработи
- ако да - отваряш Device Manager-a и намираш Display Adapter
- там ще пише Intel HD Graphics -> десен бутон в/у него с мишката и даваш Uninstall
- ще те пита, дали да махне всички драйвери и софтуер - даваш "да"
- рестартираш лаптопа и после пускаш ъпдейтите на Windows-a ръчно, за да си засече то драйвер за видеото
- рестартираш и би следвало всичко да е ОК и вече да не го прави този номер

Опитай и ми пиши какво е станало и дали всичко е наред.

Опитах и всичко протече гладко. Първоначално при ъпдейта на драйвъра даде грешка, при втория опит се оправи.

Преди време похвалих PCStore в блога, без да са ме молили за това (както и за настоящата публикация, впрочем). Сега за пореден път се убеждавам, че съм права да препоръчвам магазина. Ако си купувах компютрите от някоя голяма верига, каква обратна връзка щях да получа?

Надявам се шефовете на Росен Русев да прочетат това, а защо не и да му дадат бонус :-).


Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


Няма коментари :

Публикуване на коментар