Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

14.09.2008 г.

... накрая - Ubuntu :-)!


Много благодаря за всички коментари към предишния ми пост. Особено на онези, които не послушаха молбата ми да изберат между Fedora и Mandriva. След дълъг размисъл и четене 8-| реших да се съобразя със съвета на мнозинството и да инсталирам Ubuntu 8.04 (Бого се появи твърде късно, а и не беше много убедителен).

Основното ми притеснение беше ще мога ли да подкарам DigiKam под гномското Ubuntu, защото тази програма ми е настолна, а от каквото прочетох за F-spot, (вкл. и в блога на turin) не може да има база за сравнение. А от каквото прочетох за Kubuntu, реших, че не е добър вариант. За щастие, открих този прекрасен tutorial за "perfect desktop" и благодарение на него се справих без никакъв проблем не само с DigiKam, а и с инсталирането на Acrobat Reader и с други неща. А отделно се сетих и как да набутам всички шрифтове, дето искам (ми просто - отиваш в папката и ги слагаш).

А, да. Махнах кафявия скин и съм му сложила един лилавичък.

Засега всичко върви лесно и прекрасно и съм изключително доволна. Осъзнавам каква "каруца" беше Freespire (е, момчетата от форума ще ми липсват, винаги са били много мили и отзивчиви - впрочем логично за неособено утвърдена дистрибуция). Сега се радвам на много по-удобни настройки, вкл. и на елементарни неща като кирилица. Да не говорим за версиите на програмите.

Особено съм възхитена от DigiKam - с Freespire ползвах много по-допотопна версия, на която почти нищо не й работеше, а сега виждам опции, които са си доста сериозни - RAW converter и неща, които до този момент съм ползвала само с The Gimp. Особено ме радва инфрачервеният филтър, на който дори може да му се наглася ISO-то (досега ползвах само обикновен червен; макар и с него да постигах прилични резултати, друго си е...). Е, мечтата ми е истински инфрачервен филтър
(p), но докато се снабдя с такъв, ще се задоволявам със софтуерен.

Разбира се, DigiKam не може да замести The Gimp. Не може да му се отрече обаче, че много работа върши.

Накратко - засега съм във възторг от Ubuntu, не съм видяла сериозен проблем, но пък и не съм го тествала чак толкова, защото го инсталирах снощи. Най-важното е, че wireless-ът тръгна веднага, а и нямам проблеми с музика и видео.

Още веднъж - благодаря на всички
(f)!



Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


6 коментара :

  1. Светла, понеже тази публикация е за техника и фото, следиш ли развитията?
    Ето:
    dpreview.com/Previews/PanasonicG1/
    Пана вадят първия апарат от т.нар. клас микро четири трети. Със сменяеми обективи и доста голяма матрица - като на четири трети, обаче доста по-малки размери и тегло, тъй като е без огледало.
    Това е идеално за теб решение!
    Живот и здраве, ще следим развитието!

    ОтговорИзтриване
  2. Добре завърнал се :-)!

    Да ти кажа, нямам много доверие на нововъведенията на панасоник, понеже вече от личен опит знам, че се появяват проблеми с качеството, за които се изисква време да бъдат оправени. Първо да прочетем достатъчно отзиви как снима това нещо, пък после...

    ОтговорИзтриване
  3. Поздравления за добрия избор! :)
    Със здраве да си ползваш Ubuntu-то!:-)

    ОтговорИзтриване
  4. Мерси! Абе възникнаха едни проблеми с видеото, ама сега нещо нямам енергия и с тях да се занимавам. И на това ще му дойде времето, де...

    ОтговорИзтриване