Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

1.07.2016 г.

Безплатен роуминг с Mtel по първоаприлски


UPDATE. Загадката е разрешена, повече информация - тук.

Или: как цената на два есемеса (или един есемес?) може да е 5,75 лв. без ДДС.

Не разбирам.

На първи април смених абонаментния си план към Мтел. Направих го, защото същия ден в блога за мобилни технологии на Никола Балов, който следя редовно, прочетох информация за нов абонаментен план, при който безплатните минути и интернет важат и в роуминг.

Понеже ми предстоеше да прекарам известно време в ЕС, а старият ми доста неизгоден най-сетне изтече, реших, че това е моментът. Веднага поръчах смяна на плана чрез сайта на Мтел - побързах, защото промоцията беше валидна само за един месец.

Като слязох от самолета в държава на ЕС, получих следните два есемеса:



Не разбрах за какви точно надценки на входящи и изходящи разговори става дума, след като не става дума за такива неща в абонаментния ми план. Предположих, че това са циркулярни съобщения, които се изпращат независимо от абонаментния план. За есемесите сметнах, че е нормално, защото планът ми не включва есемеси. И много се зарадвах, че за мобилния интернет няма надценки, защото най-вече той ми трябваше.

И тъй - пребивавах в Европата, като почти не говоря по телефона и ползвам мобилен интернет, когато ми трябва. Милият мобилен нет ме спаси да не се загубя на няколко пъти, кръстосвайки Берлин като луда.

Когато получих сметката си, тя беше с около 7 лева по-висока от таксата ми. 7 лева не са голяма сума, но се зачудих защо са се появили, след като освен двата есемеса, които съм пратила, всичко друго, което съм ползвала, е в рамките на абонаментния план. Може би става въпрос за надценките на входящите и изходящите минути?

Проверих си сметката в сайта на Мтел и първото, което видях, беше, че имам 5,75 лева без ДДС за... два есемеса. Обърках се. Дори като вземем надценките за есемес, 0,14 (максималната цена) плюс 0,046 е равно на 0,186. Като прибавим 20% ДДС, става 0,18972, или - 19 стотинки. Два есемеса по 19 стотинки правят 38 стотинки. Къде са 38 стотинки с ДДС, къде са 5,75 лева без ДДС?

Още по-интересно стана, когато отворих детайната информация за сметката си. Според нея наистина съм пратила два есемеса, но цената 5,75 лева без ДДС е само за единия от тях, а другият е без пари:



Единият есемес беше до България, другият - до Италия. Но няма логика единият да е без пари, след като дори нямам есемеси като безплатни екстри в абонаментния план. В същото време, както можете да видите, разговорите, които съм провела в роуминг (изходящи съм нямала), попадат в безплатните минути.

Нещо много неясноти стават, не мислите ли? Обикновено съм разбирала телефонните си сметки, но този път дълбоко се обърквам. Не знам дали е възможно да са ми начислявани такси на телефонните разговори, но те да са скрити в онези 5,75 за един или два есемеса.

Продължавам да пребивавам в роуминг и към днешна дата текущото ми потребление според сайта на Мтел изглежда така:



Тук пак нещо не разбирам - защо мобилният ми интернет е разделен на "в ЕС" и обикновен, след като от началото на новия период на отчитане съм си в роуминг (отделен въпрос, че и България е в ЕС, но да не влизам в терминологични уточнения).

Понеже съм в роуминг, не рискувам да звъня на *88 (а и не мога да съм сигурна дали номерът за връзка, даден в съобщението по-горе е безплатен) да питам за какво точно са тези 5,75, защото вече никак не разбирам кое как се таксува в абонаментния ми план. Но блогът е полезно нещо - който трябва, обикновено вижда.


Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


Няма коментари :

Публикуване на коментар