Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

18.11.2013 г.

Първичен расизъм

Заглавието е намигване към известния текст на Умберто Еко "Първичният фашизъм".

Днес в студиото на "Хоризонт до обед" с Ирина Недева разговаряхме за надигащия се в България неонацизъм и за това доколко "безобидно" е медиите да му дават трибуна. Разговора можете да чуете тук:

 

На телефона се включи Борислав Зюмбюлев, главен редактор на "24 часа", и му се наложи да отговаря защо тиражира твърдения за това как полицията е разрешила "доброволните отряди", което полицията впоследствие отрече, и защо публикува на страниците си интервю със скинар, който се гордее, че е пребил стотици хора. В опита си да убеди слушателите на "Хоризонт до обед", че дава трибуна на подобни елементи, за да ги изобличи, той каза, че за него те били "бели цигани".

Без коментар. Освен заглавието на поста.

Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


6 коментара :

  1. Помня от редакционна статия на Зюмбюлев, че държавата трябва да забрани със закон на алпинистите да покоряват Еверест, защото е опасно за живота. И изобщо да забрани всички опасни спортове, с които хората могат да се самонаранят и самоубият.

    ОтговорИзтриване
  2. Опасните спортове иска да забранява, на опасните хора с опасните възгледи дава трибуна.

    ОтговорИзтриване
  3. Даването на достъп до публичност на нацисти е престъпление. Не съм юрист и не знам дали това действие на Зюмбюлев може да бъде юридически санкционирано, но в морален аспект то представлява сериозен проблем!

    Има и още един пласт - още по-скандален, според мен. Доброволните дружинки и тяхното публично легитимиране слагат последните пирони в ковчега на държавността. С тяхното мълчаливо допускане или с активното им създаване (иска ми се да е първото, но не мога да изключа второто), държавата на практика се отказва от монопола си върху легитимното физическо насилие. Не е ли това краят?

    ОтговорИзтриване
  4. И мен ме притесняват съвсем същите неща. И по Наказателния кодекс, и по Закона за защита от дискриминация много от нещата, които се случват напоследък, са подсъдни. Но институциите си затварят очите, според мен съзнателно. Но "краят" ми се вижда силна дума - държави оцеляват и след войни, и след какво ли не...

    ОтговорИзтриване
  5. Държавите "оцеляват", да. Но като какво точно? Има толкова "failed states"... Иначе мен ме притеснява точно тази ставаща все по-видима целенасоченост на подкопаване на държавността. "Затварянето на очите" е едното й измерение, другото е предстоящето легализиране на доброволните дружинки. Не знам дали Ви е попадал новият проекто-закон за МВР?

    ОтговорИзтриване
  6. Бррр, попадна ми, и още как. Ако не свалим тези правителство и парламент скоро, си мисля, че в недалечно бъдеще вече няма да можем да разчитаме, че подобни закони няма да минат поради нормите на европейското законодателство, защото няма да сме част от него.

    ОтговорИзтриване