Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

13.06.2012 г.

Шопингът преди всичко

Отдавна не бях писала в рубриката "недисциплиниран дискурс", макар да съм планирала два-три поста, но днес не мога да се въздържа. Ако не искате да четете нищо освен "правилната" гледна точка, следващите редове не са за вас.

Две момчета минали през столичен мол на мотоциклети. Разминало се "без жертви и материални щети", както се казва. Клиентите и работещите в мола се отървали с уплаха. Залавянето на нарушителите се превърна в новина от ранга на показните полицейски акции, само дето име си няма.

Не бих поощрила подобно поведение. Ако зависеше от мен, младежите щяха да бъдат наказани с глоба и/или (още по-добре) с общественополезен труд. И все пак... нещо в тази история ми е симпатично. Може би защото постъпката не е заради някаква полза, нито от омраза, а заради провокацията. Напомня ми собственото ми намерение да вляза в мол, облечена в чувал за боклуци и с мрежичка от картофи на главата, да влизам в магазините, без да купувам нищо, и да чета стихове на глас.

Е, ако бях наясно с мотивацията на младежите, може би нямаше да мисля така. Много по-вероятно е постъпката им да е била форма на фукня, отколкото бунт срещу консуматорството.

Но неизбежно си правя сравнения. "Атака" отново ще проведе пред джамията протест, и то напълно законно - само година след като предишният се превърна в нападение над молещите се, имаше и разбити глави. И макар това да е подсъдно по Наказателния кодекс, не само че няма присъди, а напротив, същото се разрешава отново.

Оказва се, че да убиеш някого, защото ти прилича на гей или да пребиеш хора в трамвай, защото не харесваш политическите им убеждения, си е в реда на нещата, щом извършителите не само са на свобода, а дори не са и осъдени.

Тези, които "прочистват" България от хората, които не им харесват, имат карт бланш да продължават да го правят. Известните и богатите (и техните роднини) също имат достатъчно основания да вярват, че каквото и да сторят, ще им се размине.

Важното обаче е в моловете да е спокойно. Шопингът преди всичко.

Всъщност, който има мотор е възможно да има и пари. Та на момчетата може и да им се размине...


Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


Няма коментари :

Публикуване на коментар