Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

13.01.2008 г.

Отговор на седмицата в "Капитал"

Благодаря на Капитал за публикуването на моя отговор на въпроса "Според вас как са прекарали празниците българските политици?" като "отговор на седмицата" в последния брой на вестника! Не се бях вместила в необходимите 700 знака, затова е напълно в реда на нещата, че са съкратили думите ми. Тъй като обаче се притесних, че някой би могъл да изтълкува думите ми в смисъл, че оправдавам всички доходи на политиците, включително и незаконните такива, реших да публикувам тук целия си отговор:

Защо трябва да ме вълнува къде българските политици са прекарали отпуската си? Подобен въпрос провокира събуждане на типичното за България (не само в посттоталитарната и история, а от 1978 насам) противопоставяне на "те", "политиците" и "ние", "народа". Народът тъне в мизерия, а политиците си гледат кефа на гърба на този изстрадал народ. Иван Хаджийски обяснява дълбоко вкоренената у нас интуиция, че всички трябва да са равни, с липсата на българска аристокрация по турско време*.

Нормално е един политик да взима заплата, по-висока от средностатистическата. Нормално е да може да си позволи почивка, каквато аз не мога. Отделен въпрос е дали всички пари на всички български политици са само от законна дейност. Разбира се, не са. Според мен обаче ние, в качеството си на избиратели, трябва да упражняваме граждански контрол върху дейността на политиците, вместо да си "питаме ушите" и после да злобеем къде си били карали почивките. Защото политиците ни са такива, каквито ние сме ги оставили да бъдат.

__________

* Това не е единственото, което Хаджийски казва по въпроса. Основна предпоставка за непоносимостта към социално разслоение за него е периодът на занаятчийството преди Освобождението и преди навлезането на сериозна конкуренция, през който пориод всеки, ако полага усилия, може да стане "от нищо нещо". Но щеше да стане дълго да обяснявам.


Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


Няма коментари :

Публикуване на коментар