Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

8.01.2008 г.

Как не станах клиент на ОББ

(кликнете върху снимката, за да видите подробности)

Отдавна си бях наумила да купя на мъжа ми нов телефон за Коледа, защото той "износваше" моя бивш телефон, който пък ми беше харизан от сестра му преди две години и нещо, след като тя го е използвала неизвестно колко години преди това. Не разбирам от мобилни телефони, исках да взема нещо, на което да му държи батерията (за разлика от стария телефон), да е качествено, без излишни опции и не много скъпо. Посъветваха ме да му подаря Nokia 2610 и на мен ми се видя добър вариант.

Разрових се в Интернет и видях, че Хенди предлагат телефона изгодно (разбира се, с договор, но и без това се бях решила за целта да се простя с предплатената си карта, с която нямах достъп до MMS и GPRS), при това на изплащане без лихва, с кредит от ОББ. 79 лева за телефон не са толкова много, дори да бъдат платени наведнъж, но не бях сигурна кога ще ми преведат 13-та заплата, а трябваше да се купуват още много подаръци. Не знаех какви са им на ОББ условията за кредит, дали няма да "тръснат" някоя неприятна такса, но смятах да проверя това, когато отида да купя телефона.

Междувременно, заех се да търся опции да изплащам въпросния кредит по интернет. Плащам си всички сметки по интернет освен самия интернет и мисълта да ида до някакъв офис, за да плащам, ми е силно неприятна. ОББ обаче не са част от системата e-pay, така че исках да разбера какви начини за плащане по кредитни карти на ОББ по интернет съществуват. В сайта на ОББ видях онлайн раздел и малко се обнадеждих, въпреки че не бях сигурна дали могат да се извършват плащания от карти, които са към системата на БОРИКА. Все пак, пробно кликнах на "регистрация" и - о, ужас:

Горния скрийншот го направих преди по-малко от час. В интерес на истината, когато сега кликнах отново, се натъкнах на нещо друго:


Очевидно сайтът бива редактиран в момента, в който пиша това, много странно!

Като кликна на ОК, се появява нещо като страничка, но като кликна на "регистрация", ето какво се случва -


Явно системата все още не зацепва, че има и други браузъри, освен IE.

Продължавам след два дена. Реших да изчакам ден-два да видя какво ще стане със сайта на ОББ и да довърша постинга тогава... Резултатите са повече от странни. Като кликна на "регистрация", се появява онази удивителна на син фон. Но като отворя нов таб и вкарам същия адрес отново - https://ebb.ubb.bg/reg/ - се появава другото съобщение, онова на белия фон. Като натисна ОК, изниква нормална страница за регистрация. Ако сте на Firefox или на друг браузър, различен от Internet Explorer, при вас как е?

Както и да е, разказът ми се отнася за времето преди Коледа. Та когато видях онова некадърно съобщение на син фон с гадна въртяща се удивителна, реших, че по-скоро ще се разкарвам до офис на ОББ (три вноски, преживява се), отколкото да ме принудят да използвам IE, въпреки че на работа съм на Windows и мога да се регистрирам и да плащам там, ако искам. Но ползвам IE само в краен случай - тоест, когато съм на компютър, на който няма друг браузър и не ми е позволено да инсталирам такъв. У дома сме на линукс, което прави използването на опцията на за интернет банкиране на ОББ невъзможно.

Следва другата част от историята. Дойде време да купя самия телефон. Отидох в Хенди в Благоевград, имаха този модел. Когато обаче поисках да го купя на изплащане, момичето, което ме обслужваше, каза, че не можела. Защо, питам аз, и обяснявам какво съм видяла в сайта на Хенди. Момичето отговори, че не знае защо в сайта пише така, но от ОББ не давали кредити за суми, по-малки от 129 лева. Ако съм искала, мога да си купя същия телефон на изплащане, но без договор към Мтел, щяло да ми струва точно 129 лева.

По принцип смятам, че за някой като мен, който почти не говори по телефона, предплатената карта излиза доста по-изгодно от месечния абонамент. От друга страна, телефонът ми няма друга възможност за връзка с компютър, освен интернет, и когато и тази опция не работи като хората, не мога да използвам част от функциите, заради които съм го купила. От трета страна, мразя да отида да си купя нещо и, ако с него има някакъв проблем, да ме убеждават да си купя нещо друго (в случая - същия телефон при други условия). (Друг е въпросът, ако примерно ми е хрумнало да си купя некачествено или неизгодно нещо и продавачът ме разубеди и предложи алтернатива - в такива случаи съм благодарна.) От четвърта страна, проблемът с Firefox. Ето защо, предпочетох да платя 79 лева наведнъж, за всеки случай имах стотина лева в портмонето си.

Виждам, че от сайта на Хенди са махнали невярната информация. Надявам се, че това не е било рекламен трик за сугестиране на бедни клиенти като мен, но едно гадничко гласче в главата ми ми нашепва, че е доста вероятно да е било тъкмо това.

За щастие, преведоха ми 13-тата заплата навреме, на мъжа ми също дадоха някаква коледна добавка, така че се видяхме с доста пари и липсата на онези 79 лева изобщо не натежа. Сега се радвам на разширените функции на телефона си, мъжът ми пък за първи път, откакто го познавам, си играе с мобилен телефон като дете :-). Бурната ни радост ще пресекне, когато си видим сметките, но пък сега ни е хубаво да ни е гот...

Що се отнася до ОББ, изпитвам голямо облекчение, че не й станах клиент, и дано да не ми се наложи да стана някой ден, преди в България да има по-гъвкава система за плащане по интернет, вместо две несъвместими системи, и преди ОББ да са се справили с шизофренното си отношение към Firefox.

Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


Няма коментари :

Публикуване на коментар